Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІЗ
стану розгляду звернень, скарг громадян, розглянутих Олександрівським районним судом Донецької області, доступу до публічної інформації та опрацювання запитів на інформацію за I півріччя 2022 року
На виконання плану роботи суду на I півріччя 2022 року, затвердженого наказом голови Олександрівського районного суду Донецької області від 16 лютого 2022 року № І-1/34/22, проведено аналіз звернень громадян, скарг громадян, розглянутих судом, доступу до публічної інформації та опрацювання запитів на інформацію за I півріччя 2022 року.
Організація роботи за зверненням громадян в Олександрівському районному суді Донецької області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Так згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» (далі - Закон) право на звернення реалізується шляхом:
Законом визначені конкретні форми звернень - пропозиція (зауваження), заява (клопотання), скарга. Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (далі - Інструкція № 348).
Протягом I півріччя 2022 року надійшло 5 письмових звернень, з яких: 3 заяви та 2 заяви-вимоги.
20 січня 2022 року надійшло звернення (заява в електронному вигляді) громадянина Скакуна Олександра Івановича, яке зареєстровано за № С-ЗГ-1/2022, стосовно забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації. Заявнику у встановлені строки було підготовлено та надано відповідь за вих. № 01-26/1/2022 від 21.01.2022 року.
24 січня 2022 року надійшло повторне звернення (заява в електронному вигляді) громадянина Скакуна Олександра Івановича, яке зареєстровано за № С-ЗГ-2/2022, з інших питань (особисті), а саме з вимогою про визнання правосуб'єктності та правового статусу. Відповідь заявнику підготовлено вчасно, згідно норм чинного законодавства та направлено за вих. № 01-26/2/2022 від 04.02.2022 року.
09 лютого 2022 року надійшло повторне звернення (заява в електронному вигляді) громадянина Скакуна Олександра Івановича, яке зареєстровано за № С-ЗГ-3/2022, з інших питань (особисті), а саме з вимогою про визнання правосуб'єктності та правового статусу Людини Олександра Івановича Скакуна у правовому статусі Власника Кредитора. Відповідь заявнику підготовлено вчасно, згідно норм чинного законодавства та направлено за вих. № 01-26/3/2022 від 22.02.2022 року.
29 квітня 2022 року надійшло звернення (електронна форма звернення громадян) громадянки Васюкової Тетяни Миколаївни, яке зареєстровано за № В-ЗГ-4/2022, з питань діяльності підприємств та установ (стосовно організації роботи суду), а саме щодо надання інформації про отримання копії рішення суду. Відповідь заявниці підготовлено вчасно, згідно норм чинного законодавства та направлено за вих. № 01-26/4/2022 від 02.05.2022 року.
15 червня 2022 року надійшло звернення (електронна форма звернення громадян) громадянина Коломійцева Олега Володимировича, яке зареєстровано за № К-ЗГ-5/2022, стосовно сімейної та гендерної політики (захист прав дітей), а саме про роз'яснення щодо рішення про розірвання шлюбу. Відповідь заявнику підготовлено вчасно, згідно норм чинного законодавства та направлено за вих. № 01-26/5/2022 від 20.06.2022 року.
Відповіді на звернення підготовлено та направлено у строки, передбачені ст. 20 Закону України «Про звернення громадян».
Згідно Інструкції № 348, звернення громадян зареєстровано в реєстраційно-контрольних картках у відповідності до вимог зазначеної Інструкції.
На кожне звернення заводиться окреме провадження, де зазначено номер згідно обліково-статистичної картки. Вимоги Інструкції з діловодства судом не порушуються.
Про наслідки розгляду заяви, скарги судом своєчасно зазначається в реєстраційно-контрольних картках.
З метою належної організації особистого прийому громадян в Олександрівському районному суді Донецької області затверджені Порядок особистого прийому громадян посадовими особами, який розміщено в приміщенні суду в зручному та доступному для огляду місці. Відповідна інформація для громадян також розміщена на офіційному веб-сайті Олександрівського районного суду. Громадяни приймаються як згідно затвердженого графіку, так і поза графіком при зверненні з невідкладними питаннями.
Протягом I півріччя 2022 року до Олександрівського районного суду Донецької області надійшло 1 усне звернення.
Такий незначний показник кількості усних звернень пов’язаний із запровадженням на території України у період з 17 березня 2020 року карантину. Так, наказом голови Олександрівського районного суду Донецької області від 17.03.2020 року № 1-11/81/20 «Про тимчасові заходи на період карантину, у зв'язку з поширенням на території України коронавірусу COVID-19», було тимчасово припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.
В суді ведуться журнали особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, в яких зазначається дата прийому, прізвище, ім’я, по батькові заявників, питання з якими вони звертаються та результати розгляду звернень.
Особлива увага при зверненні приділяється категоріям громадян, які мають пільги відповідно до чинного законодавства. У разі звернення осіб даної категорії, їх прийом проводився позачергово, незалежно від днів та години прийому.
На звернення, що не вимагають додаткового вивчення, під час особистого прийому надається кваліфікована консультація. У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі неможливо через його складність або необхідність його додаткового вивчення, заявникам роз’яснюється про право викладення їх у письмовій формі, для подальшого детального розгляду.
Вимоги ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» судом не порушуються.
Також, працівники апарату суду неухильно дотримуються у роботі та виконують вимоги Законів України «Про інформацію» та «Про доступ до публічної інформації».
Наказом керівника апарату суду призначено відповідальних осіб за:
Інформація, розміщена на офіційному веб-сайті наявна на дошках оголошень суду.
В суді, відповідно до вимог чинного законодавства ведеться облік реєстрації запитів на інформацію, а матеріали щодо виконання запитів та самі запити формуються в окремий наряд, який включено до номенклатури справ суду.
Порядок роботи у суді із запитами на отримання публічної інформації здійснюється відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації», Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у суді та внутрішньо-організаційних документів суду.
Так, протягом I півріччя 2022 року до суду надійшло 5 запитів на інформацію.
Всі запити були оформлені у відповідності до вимог чинного законодавства.
Запити на інформацію, отримані під час прийому громадян, невідкладно передаються працівнику, відповідальному за приймання судових справ і кореспонденції, для її реєстрації в зазначеному вище порядку у КП «Д-3» та надання за призначенням для попереднього розгляду чи розгляду по суті. При реєстрації присвоюється порядковий номер запиту з позначенням літерою індексації такого типу документів - «І».
Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
ВИСНОВОК: стан розгляду звернень та скарг громадян, розглянутих Олександрівським районним судом Донецької області, доступу до публічної інформації та опрацювання запитів на інформацію за I півріччя 2022 року визнано як добрий.
ПРОПОЗИЦІЇ:
Консультант
Олександрівського районного суду
Донецької області С.С. Гребенюк